onsdag 1. februar 2012

Prosjekt ballkjole

Jeg er så heldig at jeg er litt handy(wo)man. Jeg kan litt av mye og noe kan jeg mere av. Og sy er noe jeg kan:)
For en stund siden fikk jeg en forespørsel av Ole Martin sin niese, Helene, om jeg kunne sy en ballkjole til henne, fordi hun skal på 10.klasse ball i februar. Selvfølgelig sier jeg ikke nei til et så morsomt prosjekt!
Det tok sin tid før jeg fikk stoffet om var bestilt, for pakken hadde forsvunnet i posten og var sist registrert langt inni Sverige, men der forsvant alle spor. Så Stoff og Stil måtte lage en ny pakke til meg, som kom bare noen dager seinere:)
Jeg bruker nødvendigvis ikke så lang tid på å sy en kjole, men denne gangen bestilte jeg brokade i lys lilla med sølvmønster. Ikke nok med at mønsteret i stoffet skal passe til mønsterdelene, men en kan ikke være snål på stoffet og legge mønsterdelene mot hverandre, for da passer plutselig ikke mønsteret i stoffet til resten av kjolen lenger... så man bør tenke før man klipper...
Det har jeg gjort... jeg har tenkt, klippet og begynt å sy, og det ser ut til at kjolen blir veldig fin.. Helene trenger i hvertfall ikke å være redd for at en annen har lik.

Det er det beste med å kunne sy. Skal man ha noe til en spesiell anledning, kan man sy selv.
Jeg har deadline til søndag, da kommer hun hit å skal prøve den så jeg får tilpasset den ordentlig:)
Jeg bærer alltid et snev av prestasjonsangst når jeg lager noe til andre, for jeg er litt perfeksjonist, og tenker alltid i siste liten at jeg kanskje kunne gjort ting annerledes eller bedre.
Håper bare hun blir fornøyd.

Jeg savner et ordentlig hobbyrom, det står på "to do" listen, men først må taket på huset byttes, for vi har ingen grevling på taket, men gammel takstein. Og mitt kommende hobbyrom har foreløpig et par bøtter på innsiden som tar imot regndråpene.
Derfor bruker jeg det kommende master bedroom som en nødløsning enn så lenge.
Vel vel..
Nybakt mor for 8 mnd siden, trenger søvn, så jeg tror jeg sier over og ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar