tirsdag 31. januar 2012

Litt historie

Dette er første dagen i resten av mitt liv. Og skal man leve resten av livet, må man følge litt med på trendene.
Derfor har jeg laget en blogg:)

For et og et halvt år siden kjøpte Ole Martin og jeg en liten gård i Sverige. 14 dager etter ble huset rammet av en stor vannlekkasje, så nesten hele 1.etasje måtte rives opp og tørkes. I mars i fjor fikk vi endelig flyttet inn. Komfyr hadde vi ikke kjøpt enda og kjøkkenet var ikke på langt nær ferdig, men det gikk greit allikevel. Ole Martin fant frem grillen og grillet middagene til sin høygravide samboer (meg), og en periode sov vi også på solsenger i stua:)
Men det blir stadig forbedringer da. Nå er snart 1.etasje ferdig. Mangler litt listing og foringer rundt vinduene i stua, Og rommet i gangen har vi satt på vent en stund.

30.mai 2011 (i fjor) var frem til nå den største dagen i vårt liv. Den forandret alt! På denne dagen kl 03:40 kom en velskapt liten jente på 49cm og 3760gram. Vi ble foreldre:) Og livet ble snudd på hodet. Lite søvn og hvile, gulping, mer gulping, amming hele dagen, gulping igjen. Klesvask, oppvask og hybelkaniner hopet seg opp, og det ble vår nye hverdag. 

Oppi alt dette, skulle fjøset gjøres om til stall, beiter skulle gjerdes inn og to hester skulle hentes fra hjemlandet Norge og føres over grensen til Sverige, til vårt nye hjem på landet i Sverige. Og her skal vi bo lykkelige resten av vårt liv.


5 kommentarer:

  1. Så koselig, jeg blir nok en fast følger :)

    SvarSlett
  2. Følger! :) Mye diesel spart på å lese denne ;)

    SvarSlett
  3. Betyr det at dere ikke kommer på besøk mer? hehe

    SvarSlett
  4. Jeg kommer fortsatt på besøk selv om jeg fikk lurt deg inn i bloglandia ;) hehe... syns det er litt koselig med bilder og tilbakemeldinger på det man gjør... Gleder med til alle husmorsyslene som kommer på trykk her i fremtiden :)

    SvarSlett