tirsdag 20. mars 2012

Gå over bekken etter... trær!

For en nydelig dag! Hele min lille familie stod opp tidlig for å komme seg ut å jobbe:)
Eline bruker vi som vekkeklokke, og det fungerer veldig fint, men jeg ser at hun var innstilt litt for tidlig i dag.. 04:30 er ikke mårran, det er nattan! Men men, sånn er det med en liten turboknert som ikke trenger søvn.

Ole Martin og kvistkuttern.
Ole har lånt en kvistkutter fra jobben, så han hadde planer om å få ryddet opp litt rundt her. Det blir en del kvist av de trærne man tar ned. Og ikke er det trygt å brenne heller, for nå tørker det opp fort ute!

Mens jeg hadde planer om å hente ut ved fra skogen fra sist vinter. Vi kom ikke til med traktor, og broa over bekken begynner å bli dårlig. Og vi orket vel ikke å gå att å fram å bære all veden heller, så da ble den liggende.

Lunsjen tok vi ute i solen i dag:)

Dagens treningsøkt!
Ble en solid mengde ved dette!

En velfortjent hvil!

Stærk som en bjørn!
Men med min nyinnkjøpte "garen trolley", kunne jeg ha Eline i vognen å trille ut veden samtidig:) Til all min lykke, sovnet Eline på vei opp i skogen, så da lot jeg henne bare sove søtt i fred. Og visst fikk jeg jobbet! Jeg fikk både trent kondisjon og styrke, for jeg ville jo gjøre mest mulig før turboknerten våknet igjen! Jeg rakk akkurat å komme tilbake til vognen etter å ha kjørt det siste lasset med ved, før hun våknet:) Og hun smilte som en solstråle idet hun åpnet øynene og så meg:) Det ble tre trær fra skogen over bekken + en stor bjørk fra andre siden av veien:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar