fredag 9. mars 2012

70-tall teak får nytt liv.

Jeg har brukt en 70-talls teak skrivepult som sybord i en del år nå. Den er liten og hendig, lett å flytte på og har oppbevaringsrom til det aller viktigste når jeg syr. Men den finnes ikke inspirerende.. den er like kjedelig som den er stygg, og jeg fant ut at jeg måtte gjøre noe for å gi den nytt liv til et hobbyrom og være min symaskin verdig.


Jeg har heller ikke hatt altfor mye penger å rutte med i det siste, men hadde en boks med maling med en lys turkisaktig farge fra vi bodde i Halden som jeg aldri brukte. Og kjøpte nye knotter på Indiska til 49kr for en to pakk. Litt mønstret papir på Søstrene Grene til underkant av 3kr for en liten rull. Tapetlim og decupagelakk hadde jeg fra før.
Ble ganske fornøyd med resultatet, og omsider når Eline får eget rom, kan hun overta denne pulten:)

2 kommentarer:

  1. så søt den ble, litt mer lyst til å sy når man sitter ved en pult med slike glafarger :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det gir litt mer inspirasjon:)

      Slett