lørdag 28. desember 2013

Skrivetørke og årsrapport:)

Nå er det så altfor lenge siden jeg har oppdatert bloggen, og jeg må si til meg selv at det er på tide og begynne igjen.
Jeg har lidd av en voldsom grad av skrivetørke!! Og med flere grunner.
Møkka PC uten komplett tastatur, dårlig internettsignaler, lite ekstra tid er noe av grunnene.

Siste innlegget jeg begynte å skrive, fikk jeg aldri publisert... det ble for tungt. Jeg begynte å skrive om Harmoni, min aller beste venn, min første hest, min læremester... vi valgte å avlive henne i februar i år.. Sommereksemen fikk vi ikke bukt med og jeg var gravid for andre gang. Nå ville jeg vie somrene til mine barn, bli med på stranden, dagsturer, ferier... uten å være ødelagt av bekymringer for Harmoni. Men innlegget ble aldri ferdig, det ble for tungt å skrive.. mulig jeg legger det ut uten å redigere seinere... da er det ekte. Rett fra hjertet med minner, tårer og glede. Vi får se.


Min aller beste Harmoni<3
Denne våren bestemte vi oss for å produsere vårt eget høy. Vi var lei av avtalen vi hadde med naboen. Han skulle slå og vi skulle få til eget bruk.. Han skulle få overskuddet. Men avtalen ble ikke holdt og høyet var av dårlig kvalitet. Så i år investerte vi i "ny" traktor, høyvender, og presse. Klipper fikk vi av en kollega av Ole Martin;) Så da var det bare å vente på go'været:)
I tillegg til våre jorder, fikk vi tre jorder å slå av naboer, så til sammen slo vi ca. 150 mål med eng i sommer og fikk tørket og plassert det på låven:)
Vi fikk masse hjelp av venner og familie da høyet skulle inn, og det er vi evige takknemlige for!
Vi sendte prøver til foranalyse, og høyet viser seg og være av god kvalitet, så det var slett ingen dum ide å investere.
Klipper høy i solnedgang.

Ny baby kom 2 uker over termin. En vakker lita jente fikk navnet Jenny Alette og er en god og snill baby. Eline er kjempesnill.. Overser henne for det meste, men når man minst aner det, har hun gitt henne en bamse eller en sutt for å trøste henne:) Godinger!

Julaften ble feiret hjemme på gården med Ole's familie. Vi kjøpte inn maten, men svigermor lagde og tilberedte:) Stemningen var fin og barna forventningsfulle. En slitsom, men vellykket dag!

Nå skal vi snart se tilbake på året 2013 som et år fullt av minner, med tårer og sorg, forventninger og glede. Noen har vi sagt farvel til og andre velkommen:) Jeg vil prioritere de gode minnene, gledestårene og det vi har lært. og ta det med meg inn i 2014.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar