onsdag 4. juli 2012

Dåpskjole til førstemann:)

Tenkte jeg skulle fylle på litt her. Har jo sydd og lagd så mye, men rekker ikke å sitte så mye på dataen å blogge.

Eline, min datter, ble døpt 11.09.2011 og jeg hadde bestemt meg for å sy dåpskjolen som vi kunne starte vår egen tradisjon med. Og sånn ble det.
Kjolen er sydd i thai,- og indisk silke, med acetat for. Den indiske silken var ment som kjolestoff til min mors brudekjole for mange titalls år siden. Pappa kjøpte det som gave da de jobbet på cruise skip. Men akkurat den brudekjolen ble det aldri noe av, for stoffet var for smalt i bredden.
Her er resultatet av dåpskjolen:



Her ser du detaljene i den indiske silken, som er brukt
i overkroppen.

siden det er til jente, ble det en kyse med gullsnøre.

Jeg broderte inn navn og dåpsdato med symaskinen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar